عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



Click here to make Webloger your default homepage!
Google

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
کد جست و جوی گوگل

تبادل لینک - . >

اگر مدت زیادی است كه از ویندوز استفاده می كنید . ممكن است به هنگام روشن كردن كامپیوتر ، با مشكل بوت نشدن سیستم عامل مواجه شده اید . در این موارد اولین كاری كه ممكن است انجام دهید ، نصب مجدد ویندوز است كه مشكل شما را به صورت قطعی حل می كند .

 

اما برای این مساله راه حل منطقی تری نیز وجود دارد . پیغام های خطایی كه معمولا در این موارد مشاهده می شود مربوط به از دست رفتن یا آسیب دیدن فایل های ضروری ویندوز می باشد كه در این میان دو فایل ntldr و boot.ini از اهمیت بیشتری برخوردارند .

 

اگر بعد از روشن كردن كامپیوتر و شنیدن بوق تایید بایوس ، مبنی بر سلامت سخت افزار كامپیوتر ، با پیغام از دست رفتن یا آسیب دیدن یكی از دو فایل فوق مواجه شدید ، بار دیگر سیستم را راه اندازی كرده و این بار در ابتدای راه اندازی كلید F8 را پایین نگه دارید تا صفحه ایی با چند گزینه به شما نشان داده شود .

 

ابتدا گزینه Last Know Good Configuration را انتخاب و كلید enter را بزنید . این عمل باعث می شود تا رجیستری ویندوز به آخرین حالتی كه سیستم عامل در آن زمان سالم بوده است برگردد . اما این روش ممكن در برخی موارد جواب ندهد و كاربر مجدد با همان پیغام خطای قبلی مواجه شود .

 

در اینصورت همان مراحل قبل را تكرار و این بار Safe mode را انتخاب كنید . بعد از بالا آمدن در این حالت كه علامت مشخصه آن نوشتن كلمه Safe Mode در چهار گوشه صفحه نمایش با Resolution و عمق رنگ پایین است ، مسیر زیر را دنبال كنید :

 

Start/All Programs/Accessories/System Tools/System Restore

 

و سپس با استفاده از ابزار System Restore كامپیوتر خود را به وضعیتی كه سیستم شما در آن وضعیت بدون اشكال كار می كرده است برگردانید . البته اگر چنین وضعیتی در هنگام سلامت كامپیوتر توسط شما ایجاد شده باشد یا به عبارتی دیگر شما System Restore را فعال كرده باشید . جهت آگاهی بیشتر در این مورد این مطلب را بخوانید .

 

اما اگر شما System Restore را فعال نكرده باشید این روش نیز جواب نمی دهد . تنها راه چاره در این موارد استفاده از دیسكت نجات برای ویندوز است . اگر تا به حال این دیسكت را نساخته اید بهتر است دز زمان سلامت سیستم عامل آن را بسازید .

 

طرز ساختن دیسك نجات : یك دیسكت سالم و فرمت شده 1.44 مگابایتی را درون درایو مربوطه قرار دهید . سپس از منوی استارت پنجره Run را باز كرده و عبارت cmd را تایپ و كلید اینتر را بزنید . حال در پنجره باز شده ، به ترتیب دستورات زیر را تایپ كرده و بعد از تایپ هر خط كلید enter را بزنید :

 

Xcopy c:boot.ini a: / h

 

Xcopy c:ntdetect.com a: / h

 

Xcopy c:ntldr a: / h

 

توجه داشته باشد كه C بر خلاف موارد مشابه دیگر ، در اینجا نام درایو یا پارتیشنی نیست كه ویندوز شما بر روی آن نصب است ، بلكه نام درایوی است كه كامپیوتر از آن بوت می شود . بنابراین C ثابت است و اگر فرضا ویندوز XP شما در پارتیشن D نصب شده ، نباید حرف D را تایپ كنید .

 

اكنون با تایپ دستور exit و زدن كلید اینتر از این پنجره خارج شوید . حلا دیسكت شما آماده استفاده است و به هنگام بروز هر گونه مشكل در بوت و راه اندازی سیستم ، دیسكت را درون درایو قرار داده و بایوس را طوری تنظیم نمایید كه كامپیوتر از فلاپی بوت شود . اگر مراحل را درست انجام داده باشید هم اكنون باید ویندوز بالا بیاید .

 

هر بار راه اندازی سیستم از فلاپی استفاده نكنید و مستقیم از روی هارد سیستم بوت شود بایدعكس مراحل قبل را تكرار كنید یعنی به محیط cmd بروید و در جلوی خط فرمان تایپ كنید :

 

Xcopy a:*.* c:/ h

 

اكنون سیستم شما تعمیر شده و دیگر نیازی به فلاپی ندارید . همچنین در موارد كاملا خاص كه ممكن است دیسكت بوت به شما جواب ندهد ، مجبورید از كنسول رفع عیب مایكروسافت یا به عبارتی Recovery Cansole استفاده نمایید . بدین منظور بهترین روش این است كه سی دی ویندوز xp كه قابلیت بوت شدن را داشته باشد درون درایو قرار داده و بایوس را طوری تنظیم كنید تا سیستم از روی سی دی بوت شود .

 

سپس بعد از شنیدن بوق تایید بایوس و مشاهده پیغام Press any key to boot from CD كلیدی را فشار دهید تا عملیات بوت آغاز شود . حال صبر كنید تا عملیات آماده سازی اولیه سیستم تكمیل شود  پس از آن و در مرحله بعد در صفحه معروف به Welcome كلید r را بزنید تا پروسه عملكرد كنسول رفع عیب آغاز شود .

 

در اینجا با تایپ شماره سیستم عامل مورد نظر برای رفع عیب ، كه در صفحه نمایش داده می شود و همین طور تایپ كلمه عبور مدیر سیستم ( در صورت وجود ) وارد كنسول می شوید . در جلوی خط فرمان با تایپ كلمه Help و زدن اینتر لیست دستورات قابل استفاده نمایش داه خواهد شد . اما پر استفاده ترین دستورات عبارت اند از :

 

Chkdsk : اشكالات دیسك را بررسی می كند

 

Diskpart : دستوری برای پارتیشن بندی

 

Extract : فایل های فشرده ویندوز را باز می كند .

 

Fixboot : یك سكتور بوت جدید را بر روی دیسك بازنویسی می كند .

 

Fixmbr : ركورد اصلی بوت را بازنویسی می كند .

 

ضمنا دقت كنید استفاده از دستور Fixmbr ممكن است تمام اطلاعات شما را از بین ببرد. پس قبل از استفاده از آن به خوبی جوانب كار را در نظر بگیرید .

 

منبع: alvanwe

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

برای مخفی کردن درایوها در ویندوز xp دو روش وجود دارد یکی ازطریق registry و دیگری از طریق Disk Management می باشد.روش اول کمی طولانی و وقت گیر می باشد به همین دلیل فقط روش دوم را توضیح می دهیم زیرا در این روش در کوتاه ترین زمان ممکن و به راحتی می توانید درایوهای ویندوز خود را مخفی کنید . برای این کار ابتدا در منوی Run عبارت  diskmgmt.msc را تایپ کنید و بروی دکمه Ok کلیک کنید. درپنجره باز شده (Disk Management) برروی درایو مورد نظر که می خواهید مخفی شود کلیک راست کنید و گزینه Change Drive Letter And Paths را انتخاب کنید.در صفحه باز شده برروی دکمه Remove کلیک کنید. لازم به ذکر است در این روش اطلاعات شما بر روی آن درایو از بین نمی رود فقط آیکون آن درایو در My Computer دیده نخواهد شد ولی در diskmgmt.msc دیده می شود.

 

برای برگشت به حالت اولیه یعنی درایو خود را از حالت مخفی خارج کنبد دوباره در پنجره diskmgmt.msc از مرحله قبلی استفاده می کنید فقط به جای Remove دکمه Add را کلیک کنید. در ضمن نمی توان درایوی را که ویندوز بروی آن درایو نصب شده است مخفی کرد.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 403
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

شاید برای همه ما پیش آمده باشد که بخواهیم یک فایل و یا پوشه ای را از دسترس همگان دور نگه داریم . اکثر کاربران فایل یا پوشه را به صورت مخفی ( Hidden ) در می آورند، اما با این کار خیلی راحت میشود فایل را از حالت مخفی خارج کرد. برنامه هایی وجود دارند که میتوانند قسمت Folder option را از نوار ابزار مخفی کنند ، اما اکثر این برنامه ها به ساختار ویندوز لطمه وارد میکنند. برنامه های دیگری هم مثل Folder lock وجود دارند که فایلها را به فولدر دیگری انتقال میدهند و برای دیدن آنها باید یک کلمه عبور وارد کنید. ولی اگر به هر دلیلی ویندوز شما مشکل پیدا کند و مجبور شوید ویندوز جدید نصب نمایید ، فایلهای شما صد در صد از دست میروند. در این روش که احتمالا یکی از امکانات ویندوز XP به حساب می‌ آ ید شما به هیچ عنوان فولدر مخفی خود و فایلهای درون آن را از دست نمیدهید و با نصب ویندوز جدید کلیه فایلها به حالت اول باز میگردند !

 

به این ترتیب میتوانید با خیالی آسوده پوشه های محتوی فایلهای مهم خود را پنهان نمایید ( بدون اینکه فردی متوجه آنها شود.)

 

برای فراگیری این روش با ادامه مقاله همراه باشید.

 

ابتدا یک فولدر بسازید و یک نام دلخواه برای آن انتخاب کنید.

 

روی فولدر خود راست کلیک کرده و گزینه "Properties" را انتخاب نمایید.

 

وارد شاخه Customize شده و روی دکمه Change Icon در پایین صفحه کلیک نمایید

 

با فشردن دکمه Change Icon صفحه ای برای شما ظاهر میشود که درون آن آیکنهای مختلف سیستمی را مشاهده خواهید کرد. در میان این آیکنها به دنبال یک جای خالی بگردید و روی این جای خالی کلیک نمایید تا به رنگ تیره در آید. سپس بر روی دکمه OK کلیک نمایید و در پیغامی که ظاهر میشود ، بر روی دکمه Yes کلیک نمایید.

 

پس از این کار مشاهده خواهید کرد که فولدر شما فاقد هر گونه تصویری است ( آیکنی برایش وجود ندارد)

 

پس از این کار بر روی فولدر راست کلیک کرده و گزینه Rename را انتخاب نمایید.

 

کلیه نوشته های نام فولدر را انتخاب نموده و سپس دکمه ALT را بر روی کیبورد نگه داشته و عدد 0160 را بر روی کیبورد بفشارید ( توجه داشته باشید که چراغ NumLock باید روشن باشد ) ، سپس دکمه ALT را رها کنید.

 

پس از این کار شما دیگر چیزی را در صفحه مشاهده نخواهید کرد. فولدر شما نه آیکن دارد و نه نام !!! با فشردن دکمه Enter عملیات خاتمه میابد

 

به این ترتیب یافتن این فولدر بسیار کار دشواری میشود و به این سادگی ها کسی که جای آن را نداند نخواهد توانست آن را پیدا کند.

 

شما درون این فولدر میتوانید هر فایل و یا فولدر دلخواهی را ایجاد نمایید.

 

توصیه میکنم نام پوشه ای که در ابتدا میسازید را حروف پایانی انگلیسی در نظر بگیرید ( برای مثال X و یا Z ) ، زیرا به این ترتیب پوشه میتوانید با مرتب کردن پوشه ها بر حسب نام الفبا ، آن را به انتهای قرار گیری در ترتیب بفرستید و به این ترتیب جای خالی آن در میان سایر پوشه ها نمایان نخواهد شد.

 

دقیقا مشابه همین عملیات را میتوانید برای مخفی سازی یک فایل خاص نیز انجام دهید با این تفاوت که باید در قسمت تغییر آیکن فایل حتما از آیکن تهی Shell32.DLL استفاده نمایید.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

escلغو عملیات در حال انجام.

 

F1 راهنما.

 

F2 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده . در برنامه های قدیمی تر (معمولا تحت داس)ذخیره فایل جاری.

 

F3 جستجو.

 

F4 باز كردن لیست پایین رونده Address Bar

 

F5 به روز آوری Refresh

 

F6 مانند كلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می كند.

 

F10 پرش به منو های اصلی یك پنجره مثلFile,Edit,View,...

 

F11 پنجره جاری را تمام صفحه می كند.

 

PrintScreen در ویندوز از كل صفحه نمایش یك عكس می گیرد و آن را در حافظه كلیپ بورد قرار می دهد و ما می توانیم در یك برنامه ویرایش عكس مثل Ms-Paint آن را Paste كنید .

 

Tab بین اجزای پنجره جاری سوییچ می كند .

 

Space در حالت مرورگر اینترنت اكسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد .مثل Page Down

 

BackSpace در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یك مرحله به بالاتر میرود (معادل Up) و در مرورگر اینترنت اكسپلورر معادل Back است.

 

Home رفتن به اول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور.

 

End رفتن به آخر خط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور.

 

PageUp در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود.

 

PageDown در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به پایین می رود.

 

 

 

 

 تركیبات كلید Ctrl :

 

Ctrl+q در بعضی از برنامه ها خروج است.

 

Ctrl+w در اكثر برنامه هایی كه چند فایل را باهم باز می كنند مثل Ms-Word, كلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فایل باز شده جاری را می بندد.

 

Ctrl+e جستجو در مسیر جاری.

 

Ctrl+r تازه كردن صفحه معادل كلید F5 و Refresh

 

Ctrl+y وقتی كه یك عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این كلید ها یك عمل به جلو می روند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیس مایكروسافت اینگونه هستند .

 

Ctrl+i باز كردن قسمت علاقه مندی هاFavorites

 

Ctrl+o باز كردن فایل جدید در اكثر برنامه ها ، معادل File>Open

 

Ctrl+p پرینت گرفتن در اكثر برنامه ها.

 

Ctrl+a انتخاب همه آیتم ها.

 

Ctrl+s در اكثر برنامه ها ذخیره فایل جاری .Save

 

Ctrl+d در اینترنت اكسپلورر صفحه باز شده جاری را به علاقه مندی ها اضافه می كند (معادل Favorites>Add to Favorites) و در ویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاك می كند. (ترفندستان.کام)

 

Ctrl+f جستجو.

 

Ctrl+h معادل History (ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است)

 

Ctrl+l در اینترنت اكسپلورر معادل File>Open است.

 

Ctrl+z بازگشت به آخرین عملیات انجام شده .Undo

 

Ctrl+x انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبوردCut.

 

Ctrl+c کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد.Copy

 

Ctrl+v فراخوانی آیتم مورد نظر از حافظه کلیپبورد.Past

 

Ctrl+b پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می كند.

 

Ctrl+n در اینترنت اكسپلورر (تقریبا تمامی مرورگرها) یك پنجره جدید باز می كند.

 

Ctrl+F1 در اكثر برنامه ها ی مختلف راهنمای برنامه را باز می كند .

 

Ctrl+F4 باز كردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اكسپلورر و مرورگر ویندوز.

 

Ctrl+F10 باز كردن منو های بالای پنجره برنامه ها مثل File,Edit,....

 

Ctrl+BackSpace موقع ویرایش متن همان كار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت كه به جای پاك كردن كاراكتر به كاراكتر كلمه به كلمه پاك می كند.

 

Ctrl+5 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی.

 

Ctrl+Home درحالت ویرایش مكان نما را به اول صفحه انتقال می دهد.

 

Ctrl+End درحالت ویرایش مكان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد.

 

Ctrl+Insert كپی آیتم(های) انتخاب شده در حافظه كلیپ بورد(Copy).

 

 

 

 

 تركیبات كلید Alt :

 

Alt+A باز كردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی Add to Favorites

 

Alt+D انتقال مكان نما به Address Bar

 

Alt+F4 بستن پنجره جاری.

 

Alt+Space Bar معادل راست كلیك بر روی نوار عنوان پنجره جاری.

 

Alt+Esc پیمایش بین پنجره های باز جاری.

 

Alt+Tab سوییچ كردن بین پنجره های باز جاری.

 

Alt+BackSpace در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل می كند (معمولا ویرایشگرهای قدیمی و تحت داس)

 

Alt+Home در مرورگر اینترنت اكسپلورر به صفحه خانگی پرش می كند.

 

Alt+Right Arrow معادل Forward در مرورگر ویندوز.

 

Alt+Left Arrow معادل Back در مرور گر ویندوز.

 

Alt+Number تركیب كلید Alt به همراه زدن یك عدد از قسمت سمت راست صفحه كلید در حالت ویرایش یك كاراكتر معادل كد اسكی عدد وارد شده نمایش می دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را واردكنیم پس از رها كردن كلید Alt این كاراكتر نمایش داده می شود : § .

 

Alt+Enter متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد.

 

Alt+PrintScreen از پنجره جاری یك عكس تهیه می كند و به حافظه كلیپ بورد انتقال می دهد.

 

 

 

 

 تركیبات كلید Shift :

 

Shift+F10 معادل راست كلیك.

 

Shift+ Del پاك كردن كامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این كه به سطل بازیافت انتقال یابد پاك می شود.

 

Shift+tab وارونه كاری كه Tab انجام می دهد.

 

Shift+Insert فراخوانی اطلاعات از حافظه كلیپبورد (Paste)

 

 

 

 

 تركیبات WinKey :

 

خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز.

 

WinKey+E باز كردن My Computer در حالت Folders.

 

WinKey+R باز كردن پنجره Run.

 

WinKey+U باز كردن پنجره Utility Manager.

 

WinKey+D نمایش دسكتاپ معادل Show Desktop

 

WinKey+F جستجو.

 

WinKey+Ctrl+F جستجوی یك كامپیوتر در شبكه.

 

WinKey+L قفل كردن كامپیوتر .یا رفتن به حالت Swich User

 

WinKey+M تمامی پنجره های باز را Minimize می كند.

 

WinKey+Shift+M تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می كند.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

چون خیلی از دوستان از ویندوز 98 در کنار XP استفاده می کنند ابتدا :

 

در ویندوز 98 : کافی است در Run تایپ کنید sfc و Enter را بزنید. بعد در صفحه ای که باز میشود روی دکمه Start کلیک کرده و منتظر بمانید تا برنامه فایلها را چک کند. هر جا که فایل معیوبی پیدا شد برنامه از شما میخواهد تا CD ویندوز را در CD-Rom قرار دهید تا فایل معیوب را جایگزین فایل سالم کند. و در نهایت هم با یک Restart کار تمام میشود.

 

 

 

 

در ویندوز XP : خیلی ها فکر میکنند که دستور sfc در ویندوز XP وجود ندارد و مجبورند از برنامه Dr.Watson استفاده کنند. در صورتی که باید بگم این دستور در ویندوز XP هم وجود دارد اما نحوه اجرای آن با قبلی فرق میکند. برای این کار ابتدا در قسمت Run تایپ کنید cmd و Enter را بزنید تا وارد محیط Command Prompt شوید. بعد در آنجا وارد زیر شاخه زیر شوید :

 

C:\Windows\System32>

 

 

 

 

حالا در این قسمت تایپ کنید : sfc /scannow و بعد Enter را بزنید. در این لحظه از شما درخواست میشود که CD ویندوز XP را درون درایو قرار دهید و بعد دکمه Retry را فشار دهید. بعد برنامه تمام فایلهای سیستمی شما را چک میکند و به طور اتوماتیک فایلهای معیوب را تعویض میکند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

وقتی وارد اولین محیط ویندوز XP می شوید آرم ویندوز را می بینید در صفحه ای سیاه که سه مستطیل آبی همینطور برای ۱۰ تا ۲۰ ثانیه از جلوی شما عبور داده می شود ،غافل از اینکه ویندوز در پشت این شکل زیبا مشغول کار های دیگری است.خب برای اینکه این درپوش را برداریم وببینیم ویندوز چه می کند مراحل زیر را دنبال کنید:

 

۱.در حوزه RUN دستور MsConfig را صادر کنید.

 

۲.وارد زبانه BOOT.INI شوید.

 

۳.این سطر را در آن پیدا کنید:

 

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)WINDOWS="MicrosoftWindowXP Perofessional"/fastdetect

 

۴.از گزینه های پایین صفحه sos/ را پیدا کرده و آن را تیک دار کنید(در این حالت باید sos/ در جلوی سطر اضافه شود.)

 

۵.خوب حالا Apply بعد OK را بزنید.کامپیوتر از شما می خواهد Restart شود.شما با پاسخ مثبت همه چیز را به خوبی و خوشی تمام می کنید. از این به بعد شما آن آرم را نخواهید دید ،ولی در عوض کارهای ویندوز را در پس آن خواهید دید.

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در فضای خالی Desktopکلیک راست کنید و موس را برروی Arrange icons by یک ثانیه نگاه دارید صفحه ی باز می شود که در ان گزینه ای با نام Show Desktop Icons وجود دارد شما باید چک ان را بردارید بعد چند ثانیه صبر کنید مشاهده می کنید که Desktop خالی است شما نمی توانید هیچ ایکونی روی ان قرار دهید.

 

اگر خواستید مثل اولش بکنید مراحل بالا را بروید بر رویShow Desktop Icons دوباره چک بزنید.

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اگر شما نیز از كاربران ویندوز XP باشید،‌ حتما تا به حال با پنجره Error Reporting چندین بار برخورد كرده اید. پنجره ای كه در صورت برخورد سیستم با مشكل، توسط ویندوز XP نشان داده می شود و علاوه بر نمایش مشكل سیستم، از شما می خواهد كه در صورت اتصال به اینترنت، این مشكل را برای شركت مایكروسافت ارسال كنید. ممكن است در دفعات اول، این پیام و كار آن مفید هم به نظر برسد ولی پس از مدتی برای كاربر خسته كننده نیز خواهد شد. در این ترفند نحوه حذف « پنجره نمایش و ارسال Error » را توضیح می دهیم. در ابتدا وارد Control Panel ویندوز XP شده و در آنجا بر روی System كلیك كنید. حالا وارد قسمت Advanced شده و بر روی دكمه Error Reporting كلیك كنید. در این قسمت با كلیك كردن در روبروی عبارت Disable error reporting و نیز برداشتن تیك از روبروی عبارت But notify me when critical errors occur به طور كامل نمایش این پنجره را حذف كنید. سپس بر روی Ok كلیك كنید. تمام شد! دیگر آن پیام، وقت و بی وقت مزاحم كار شما نخواهد شد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

سلام اگه ویندوز xp  تون خراب شده وكار نمی كنه ویندوزتونو عوض نكنید كامپیوترتونو ریستارت كنین حالا وقتی صفحه انتخاب ویندوز اومد F8 را زده و از میان گزینه های موجود Last Know Good ….. را انتخاب كنین وقتی ویندوز بالا اومد به منوی استارت برین ومسیر زیر را دنبال كنین: Accessories/System Tools/System Restore / All Programsحالا وارد System Restore شده اید restore my computer to an earlier time رو تیك دار كنین و Next بزنید و زمان مورد نظرتون برای برگشت ویندوز به آن زمان را از تقویم انتخاب كنین و Next روبزنین به همین راحتی.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اشاره :

 

همه‌ شما با پیغام در ویندوز اكس‌پی آشنا هستید. این پیغام هنگامی كه ویندوز با مشكل برخورد كرده باشد (در غالب اوقات هنگ كرده باشد) و نتواند آن را حل نماید یا دلیل مشكل را كشف كند، ظاهر می‌شود و از كاربر تقاضا می‌كند این موضوع را به مایكروسافت گزارش كند. وقتی شما كلید را كلیك می‌كنید، ویندوز اكس‌پی از حافظه سیستم، پروسه‌های فعال سیستم و در مجموع از وضعیت سیستم یك گزارش تهیه می‌نماید و برای شركت مایكروسافت ارسال می‌كند.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در صورتی که رم دستگاه شما پایین است، می توانید با استفاده از این ترفند مقداری از هارد دیسک را به عنوان رم کامپیوتر خود معرفی کنید. این عمل باعث افزایش سرعت کامپیوتر شده و از هنگ کردن آن جلوگیری می کند.

 

بدین منظور:

 

1- بر روی My Computer کلیک راست کنید.

 

2- بر روی Properties را کلیک کنید.

 

4- وارد زبانه Advanced شوید.

 

5- در قسمت Performance بر روی گزینه Settings را کلیک کنید.

 

7- وارد زبانه Advanced شوید.

 

8- در قسمت Virtual memory گزینه Change را انتخاب کنید.

 

10- درایوی که می خواهید در آن مقدار فضایی را به رم اختصاص دهید انتخاب کنید.

 

11- در قسمت Custom size مقدار رم مورد نظر خود را وارد کنید. معمولا در رم های 256 این مقدار بین 768-384 متغیر است.

 

13- در پایان کلید Set را فشار داده و در تمامی پنجره های باز شده OK را فشار دهید.

 

14- کامپیوتر را Restart کنید.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در این ترفند قصد داریم یک روش بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید یک فولدر یا یک فایل را در داخل ویندوز XP به سادگی کاملأ از صحنه روزگار محو کنید به شکلی که کاملأ مخفی و ناپیدا شود. سپس خودتان میتوانید با دانستن نام آن فایل و یا فولدر مجدد و به همان سادگی آن را بازیابی و ظاهر سازید. این ترفند را میتوانید ساده ترین نوع مخفی سازی فایل دانست به نحوی که با استفاده از گزینه های مشاهده فایلهای Hidden و امثالهم هم نمیتوان آن را مشاهده کرد.

 

برای این کار:

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

در این ترفند قصد داریم به معرفی یک لیست واقعأ فوق العاده بپردازیم. با استفاده از دستورات موجود در این لیست که بیش از 110 دستور را شامل میشود شما میتوانید تنها از طریق Run ویندوز ، و تایپ ساده دستور کوتاه بلافاصله برنامه مورد نظر را اجرا نمایید. این برنامه میتواند برنامه های معمولی ویندوز و حتی برنامه های متفرقه نصب شده باشد. در صورتی که بتوانید تعداد زیادی از این دستورات را به خاطر بسپارید و آنها را در کار روزانه خود هنگام کار با کامپیوتر به کار بگیرید ، آنگاه شما را میتوان یک کاربر واقعأ حرفه ای در ویندوز نامید.

 

برای شروع کار کافی است از منوی Start وارد Run شوید. سپس هر یک از دستورات موجود در ستون دستور را تایپ نموده و سپس Enter بزنید تا بلافاصله برنامه مورد نظر اجرا گردد.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

نگهداری پوشه‌ی My Document در یك پارتیشن جداگانه ( پارتیشنی غیر از پارتیشنی كه ویندوز در آن نصب است ) شما را از دردسر فرمت‌بندی دوباره و یا احیانا از دست‌دادن اطلاعات موجود در آن نجات خواهد داد. برای این كار بر روی My Document راست كلیك كنید و گزینه Properties را انتخاب كنید. حال ...Move را زده و پارتیشن دلخواه را انتخاب كنید و با كلیك بر روی Make New Folder پوشه‌ای با نام دلخواه بسازید و ok كنید. كار تمام است!

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اگر شما هم به شكل سرراست و ساده‌ی پنجره‌ی جستجو در Win 2000 و نسخه‌های قدیمی‌تر عادت دارید و نمی‌خواهید با دیدن انیمیشن‌های WinXP وقت خود را تلف كنید، بنابراین در پنجره‌ی Search ، گزینه‌ی Change preferences و سپس گزینه‌ی Without an animated screen character را انتخاب كنید. حال دوباره به Change Preferences بروید، سپس Change files and folders search behavior و سپس Advanced و در پایان Ok را كلیك كنید. حال جستجو برای فایل‌ها خیلی راحت، سرراست و سریع خواهد بود.

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

گاهی اوقات اتفاق می افتد كه شما به دلایل مختلفی نیاز به دانستن اطلاعاتی راجع به سیستمتان دارید. در این مواقع داشتن یك مرجع كامل كه براحتی قابل دسترسی باشد موهبت است. ما روشی برای دسترسی به این منبع را به شما ارائه می دهیم . كافی است گزینه Run از منوی start را اجرا كرده و در قسمت Open عبارت Msinfo32 را وارد كنید . پنجره ای در برابرتان ظاهر می شود كه شامل بخشهای مختلفی است و اطلاعات كاملی از خلاصه سیستم شما از قبیل نوع پردازنده و میزان حافظه و ... تا اطلاعات كاملی درباره هر كدام از پورتهای سریال موازی و ده ها مطلب دیگر.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

برای مخفی کردن سایت ویندوز run از منوی شروع برنامه regedit را اجرا کنید :

 

HKEY–LOCAL–MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\windows\Current Version\ Policies\ Explorer

 

در این مسیر مقداری به نام HideClock را ایجاد کنید . برای این کار ، در قسمت خالی سمت راست پنجره کلید راست کنید و New سپس DWORD را انتخاب کنید . سپس نام این مقدار را به HIDEClock تغییر دهید .

 

برای تغییر این مقدار ، دو بار روی آن کلیک کنید و مقدار آن را به یک تغییر دهید . برای اعمال تغییرات ویندوز خود را دوباره راه اندازی نمایید .

 

 

 

 

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

این یه مشکلی هست برای کسانی که زیاد ویندوز عوض می کنن .چی کار کنیم که اطلاعات My Documents با فرمت کردن درایو و عوض شدن ویندوز پاک نشه .ابتدا برای این کار یه فولدر در درایو دیگری از کامپیوتر ایجاد کنید حالا بر روی My Documents راست کلیک میکنیم و Properties رو میزنیم سپس بر روی Move کلیک میکنیم و آدرس فولدری که درست کرده بودیم رو میدیم از شما سوال میشه که میخواهید مکان My Documents عوض شه شما ok میکنید.

 

در این قسمت اطلاعاتی که در My Documents است به اون فولدر انتقال میده حالا My Documents شما جای اصلیش عوض شده و هر چیزی رو به My Documents انتقال بدین به اون فولدر انتقال داده میشه و هر بار که ویندوز تون رو عوض کردین فقط کافی هست همین مراحل رو طی کنیم.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اگر می خواهید در هر مسیر دلخواه بتوانید command prompt را باز کنید تا مجبور به جابجایی بین فولدر با استفاده از دستورات DOS نشوید می توانید دستورات زیر را در یک برنامه مثل Notepad وارد کنید و آن ها را در فایلی با پسوند reg ذخیره کنید .

 

 

 

 

 

 

 

Windows Registry Editor Version 5.00

 

[HKEY-CLASSES-ROOT\Directory\shell\Command]

 

@='Command Prompt'

 

[HKEY-CLASSES-ROOT\ Directory\shell\Command\command]

 

@='cmd.exe

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 446
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

اگر RAM کامپیوتر شما بیشتر از 512 مگا بایت است برای افزایش کارایی می توانید هسته ویندوز را در حافظه بارگذاری کنید . برای این کار در قسمت RUN از منوی شروع ، برنامه ی REGEDIT را اجرا کنید و به مسیر زیر بروید .

 

HKEY-LOCAL-MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\Memory Mangagement

 

در این مسیر مقداری به نام DisablePagingExecutive از نوع DWORD وجود دارد . روی آن دوباره کلیک کنید و مقدارش را به یک تغییر دهید . برای اعمال تغییرات ، ویندوز خود را دوباره راه اندازی نمائید .

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 402
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
معمولا استفاده از كلیدهای میانبر به جای موس، سرعت كار ما را بالاتر می‌برد و منطقی‌تر به نظر می‌رسد. بعضی از این

كلیدهای میانبر عبارتند از: 1- اگر كلید ویندوز (كلید نمایه ویندوز روی آن حك شده است) را با كلید E فشار دهیم صفحه rerolpxE swodniWباز می‌شود. 2- اگر كلید ویندوز و سپس كلید F را فشار دهیم، صفحه مربوط به جستجو كردن (hcraeS) باز می‌شود. 3- با فشار دادن كلید ویندوز و بعد كلید R برنامه nuR اجرا می‌شود.
    4- اگر كلید ویندوز و سپس كلید esuap را فشار دهید، seitreporp metsyS (مشخصات سیستم) نمایش داده می‌شود. 5- اگر كلید ویندوز و سپس كلید D را فشار دهیم، كلید صفحات باز رایانه شما بسته (eziminiM) می‌شود و با تكرار این كار، عكس عمل قبل انجام می‌شود یعنی تمام صفحه‌ها باز می‌شود.

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

برای این کار شما به کمک CD Writer و نرم افزار Nero Burning Rom یک فایل بک آپ ازتمام فایلهای ویندوز با پسوند exe می سازید به نحوی که بعدا میتوانید به سرعت با اجرای فایل exe ویندوزی آماده کار خلق نمایید. 

 

 

 

نحوه انجام کار:...

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

شاید شما براتون پیش اومده باشه كه بدونید در سیستم شما چی میگذره و چه قطعاتی به شما داده شده آیا مادربورد سیستم من خوبه؟ چه مدلی هست؟ سی پی یو سیستم من از چه نوعیه و سوالات بسیار زیاد دیگه.

برای پاسخ به این سوالات در گزینه Run ویندوز تایپ كنید: Wmic  .خوب حالا به صفحه مشكی داس برای شما باز میشه چند لحظه صبر كنید تا نصب بشه  .بعد خط فرمان به صورت زیر در میاد:

wmic:root\cli

حالا شما برای فهمیدن مشخصات و اسم و ... مادربورد كامپیوترتون تایپ كنید:

Baseboard

 حالا مشخصات مادربورد شما و تمامی جزئیات اون به نمایش در میاد.

حالا برای فهمیدن این كه سی پی یو سیستم شما چیه تایپ كنید:

cpu

و مشخصات اون رو ببینید.

برای اینكه شما ببینید در این محیط چه چیزهای باید تایپ كنید و چه مشخصاتی به شما داده میشه تایپ كنید:

?/

 لیست تمامی دستورات برای شما نمایان میشه و شما میتونید از اون استفاده كنید

این صفحه را به اشتراک بگذارید

:: موضوعات مرتبط: ترفندهای ویندوز , ,
:: برچسب‌ها: ترفند ها , نکات ها , وهمه اصول استفاده از کامپیوتر , روش ها , نکات مهم ویندوز ,
:: بازدید از این مطلب : 597
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان جدیدترین های جهان و آدرس broz42.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com